Zadania Jednostki Realizującej Projekt
Czym zajmuje się Jednostka Realizująca Projekt:
Jednostce Realizującej Projekt powierzone zostały następujące czynności:
- przygotowanie wniosku aplikacyjnego o dofinansowanie Projektu z Funduszu Spójności wraz z niezbędnymi do wnioskowania dokumentami;
- realizacja Projektu zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie, Decyzji Komisji Europejskiej, wymogami dotyczącymi projektów realizowanych z udziałem środków z Funduszu Spójności oraz decyzjami Pełnomocnika ds. Realizacji Projektu MAO;
- współpraca z Instytucją Zarządzającą (IZ – Ministerstwo Rozwoju Regionalnego), Instytucją Pośredniczącą (IP – Ministerstwo Środowiska) oraz Instytucją Wdrażającą (IW - Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej);
- przygotowanie i aktualizacja załączników do Umowy o dofinansowanie;
- zapewnienie płynności finansowej Projektu;
- przygotowanie stosownych decyzji administracyjnych i innych dokumentów w celu pozyskiwania środków niezbędnych do skutecznej i płynnej realizacji Projektu;
- zapewnienie przygotowania niezbędnej dokumentacji technicznej i projektów budowlanych oraz zapewnienie realizacji prac budowlanych zgodnie z przepisami polskiego prawa oraz Harmonogramem rzeczowo-finansowym;
- prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją Projektu oraz jej przechowywanie;
- przygotowanie dokumentacji przetargowej oraz prowadzenie postępowań przetargowych;
- współpraca z IW w zakresie uzgadniania dokumentów przetargowych i organizowania przetargów;
- opracowanie do IW niezbędnych raportów i sprawozdań;
- nadzór i współpraca z wykonawcami robót i Inżynierem Kontraktu.
JRP podzielona jest na trzy zespoły zajmujące się określoną problematyką:
1. Zespół ds. technicznych:
- opracowanie części rzeczowo-technicznej SIWZ oraz udział w przetargach na roboty i usługi związane z realizacją Projektu,
- weryfikacja SIWZ przygotowanych przez Pomoc Techniczną,
- weryfikacja dokumentacji projektowej przygotowanej przez Pomoc Techniczną,
- współpraca z Inżynierem i nadzór nad realizacją poszczególnych Kontraktów na roboty,
- uczestnictwo w odbiorach częściowych, końcowych i pogwarancyjnych robót realizowanych w ramach Projektu,
- współpraca z Instytucjami Pośredniczącą i Wdrażającą.
2. Zespół ds. administracyjno – prawnych:
- obsługa administracyjna i kancelaryjna JRP,
- monitoring i sprawozdawczość, łącznie z opracowywaniem okresowych raportów z realizacji Projektu,
- działania informacyjno-promocyjne,
- koordynacja i bieżąca współpraca z jednostkami świadczącymi usługi związane z realizacją Projektu,
- współpraca z zewnętrzną jednostką prowadzącą obsługę prawną i notarialną,
- prowadzenie spraw terenowo-prawnych związanych z realizacją Projektu,
- udział i prowadzenie dokumentacji postępowań przetargowych.
3. Zespół ekonomiczno-finansowy:
- finansowa obsługa Projektu,
- planowanie i rozliczanie wydatków,
- zapewnienie płynności finansowania Projektu na podstawie planu płatności, harmonogramu rzeczowo-finansowego, poprzez opracowanie planów finansowych do budżetu Spółki oraz wnioskowanie o uruchomienie kolejnych transz z poszczególnych źródeł finansowania,
- prowadzenie rejestrów faktur i ich przygotowanie do realizacji płatności,
- nadzór nad terminową realizacją płatności,
- sprawozdawczość i monitorowanie finansowe,
- współpraca z Instytucjami Pośredniczącą i Wdrażającą oraz Instytucją Płatniczą w zakresie kontroli finansowo-księgowej Projektu,
- przechowywanie dokumentacji finansowej przez okres 5 lat po zakończeniu realizacji Projektu.